Mans LATRAPS

Degvielas apgādes un saistīto produktu jaunumi

Lauksaimniecības degvielas jomā ir sākusies ziemas sezona, tuvojas Ziemassvētku laiks, un līdz ar to ir vērts mierīgā atmosfērā pārdomāt par esošo sadarbību ar Jums, kooperatīva biedriem, sniegt kādu vērtīgu padomu Jūsu saimniecības darbu uzlabošanai degvielas jomā, kā arī nedaudz sniegt informāciju par degvielas cenu prognozēm uz jauno 2014. gadu.

Par esošo sadarbību ir jāsaka liels paldies Jums, jo salīdzinot pārdotās degvielas daudzumus ar oficiālo VID (Valsts ieņēmumu dienests) degvielas aprites statistiku, LPKS Latraps ir piegādājis Latvijas lauksaimniekiem 14% no lauksaimniekiem piešķirtā degvielas daudzuma (bezakcīzes degviela). Pateicoties Jums mēs kopā esam kļuvuši par nozīmīgu lauksaimniecības degvielas tirgus dalībnieku. Ļoti daudzi biedri ir atzinīgi novērtējuši mūsu sniegtos pakalpojumus, it sevišķi elastīgo norēķinu sistēmu, un iespēju degvielas piegādes veikt ar pēcapmaksu „uz ražu”. Vēlos atgādināt (varbūt kādam tas būs jaunums), ka iegādājoties degvielu ir iespēja veikt savstarpējo norēķinu. Kopā ar Jums mēs sasniegsim vēl labāku rezultātu arī nākamajā sezonā, tādejādi stiprinot savu kooperatīvu, un palielinot kopējo savstarpējo apgrozījumu, un līdz ar to lielāku ienākumu katram no Jums.

Pēdējo mēnešu laikā ir bijuši arī konkrēti jautājumi no Jums, uz kuriem sniedzu atbildes:

1. Vai LATRAPS jau tirgo ziemas degvielu?  Jā, protams! Jau otro gadu mēs ļoti laicīgi, pat ātrāk nekā degvielas uzpildes stacijās, pārejam no vasaras degvielas (ar biodīzeļa 5% piejaukumu) uz ziemas kvalitātes degvielām, Arktiskā 0, Arktiskā 1 un Arktiskā 2. Šobrīd (no novembra sākuma) pārdošanā ir Arktiskā 1 klase ar duļķošanās temperatūru -20C un sasalšanas punktu -30C.

2. Vai LATRAPS pārdod akcīzes degvielu (pilna cena)? Jā, protams! LATRAPS ir līdzvērtīgs degvielas pārdevējs kā jebkurš cits degvielas pārdevējs Latvijā. LATRAPS ir akcīzes preču noliktava Saldū (tiek īrēta), LATRAPS ir pašam savas degvielas transportēšanas vienības (2 auto ar kopējo kravnesību 63 000 litri).

3. Vai LATRAPS jau tagad pārdod degvielu uz pēcapmaksu ar norēķinu 2014 gada septembris?  Nē, pašlaik mēs šādu iespēju nenodrošinām. Šāda iespēja sāksies ar 01.04.2014.

4. Kāda būs degvielas cena 2014 gada pavasarī/vasarā?  Uz šo jautājumu varam atbildēt tikai teorētiski. Pēc biržas analītiķu prognozēm (Platts aģentūra) 2014 gada pavasarī nav gaidāms milzīgs degvielas cenu lēciens uz augšu salīdzinot ar šo brīdi. Lūdzu atcerēties, ka tās ir tikai PROGNOZES!

5. Vai LAD (Lauku atbalsta dienests) ir visu degvielu piešķīris 2013/2014 gadu sezonā?  Jā, ir piešķirta visa degviela. Šajā sezonā jau ir piešķirts viss iespējamais degvielas limits (96 litri/1 ha), un nākamā bezakcīzes degviela būs pieejama no 01.07.2014.

6. Vai Latraps pārdod degvielu arī nekooperatīva biedriem? Jā, pārdod! Degviela tiek pārdota arī citiem Latvijas lauksaimniekiem, kā arī citiem uzņēmējiem (SIA, A/s) rūpīgi izvērtējot šo uzņēmumu atbildību pret to norēķinu kvalitāti par piegādāto preci. Šādi darījumi līdz šim nav bijuši daudz, bet arī šie mūsu klienti ļoti atzinīgi ir novērtējuši sadarbību ar Latraps, un vairāki klienti ir izteikuši lielu interesi iestāties mūsu kooperatīvā, jo kopā strādājot mēs esam lielāks spēks.

Gribētu arī atgādināt, ka ziemas sezona ir labākais laiks, lai varētu sakārtot un uzlabot savu degvielas apgādes sistēmu. Parūpēties par degvielas glabāšanas vietām (tvertnēm, mucām utml.), to novietojumu un tīrību. It sevišķi vēlos uzsvērt tīrības jautājumu, kurš sastāv no trīs daļām:

1. Mehāniskie piemaisījumi (gruži, rūsa, kukaiņi utt.) – šie piemaisījumi ir neizbēgami, un no tiem nav iespējams izvairīties. Tvertnes kurās glabā dīzeļdegvielu būtu jātīra vismaz reizi divos gados. ideālā variantā būtu jāatver tvertne (pirms tam izlejot visu degvielu!) un ievērojot drošības tehniku (divi cilvēki, no kuriem viens ir specapģērbā, vai vismaz respiratorā, iekāpj tvertnē un iztīra to no visiem piemaisījumiem, un otrs cilvēks kurš ar trosi/virvi savienots ar pirmo atrodas ārpusē, un seko tam, lai tīrītājam nerastos problēmas savlaicīgi izkļūt no tīrāmās tvertnes).

2. Mikrobioloģiskais piesārņojums – ļoti bieži sastopams piesārņojuma veids dīzeļdegvielas uzglabāšanas tvertnēs. Lūdzu tiešām nopietni uztvert šo informāciju, jo mikrobioloģiskais piesārņojums var nodarīt lielāku ļaunumu degvielas kvalitātei, lauksaimniecības tehnikas filtriem un līdz ar to motoriem, nekā mehāniskie piemaisījumi. Ja Jums ir vēlme/vajadzība pārbaudīt vai gadījumā Jūsu degvielas uzglabāšanas tvertnē nav ieviesies šis piesārņojuma veids, tad informēju, ka šīs analīzes nav ļoti dārgas – apmēram 20 LVL!

3. Filtri – pēc maniem novērojumiem daudzās saimniecībās vispār netiek lietoti NEKĀDI filtri pirms degviela nokļūst tehnikā. Filtri tomēr var nodrošināt, ka degviela tehnikā nokļūst tīra, bez piemaisījumiem un ūdens!

Šie ieteikumi balstās uz manu ilggadīgo pieredzi, kā arī uz to, ka manuprāt nav loģiski lietot lauksaimniecības tehniku kas maksā daudzus desmitus tūkstošus latu, un neparūpēties par degvielas uzglabāšanu, ko lej tik dārgā tehnikā.

Joprojām Latraps piedāvā iegādāties metāla degvielas uzglabāšanas tvertnes sākot ar 2 000 litru tilpumu līdz pat 30 000 litru tilpumam. Pašlaik Elejā ir pieejamas divas 5 000 litru tilpuma metāla degvielas tvertnes.

Novēlot priecīgus tuvojošos Ziemassvētkus un jauno gadu!

Mārtiņš Mucenieks
LPKS LATRAPS
Degvielas tirdzniecības nodaļas vadītājs
t. 27843606